Skip to content

FCJP

Centar za javno pravo se razumijeva kao mjesto javnopravnog diskursa o akutnim problemima koji prate ustavnopravnu konsolidaciju Bosne i Hercegovine i zemalja iz regiona, kao i njihovo približavanje evropskim integracijama.

CJP Fondacija Centar za javno pravo
Stiftung Kompetenzzentrum für Öffentliches Recht
Foundation Public Law Centre
Menu
  • Početna
  • O Centru
  • Saradnici
  • Projekti
  • Analize
  • Pravni dokumenti
  • Kontakt
  • Časopis
Menu

Strategija ustavnih promjena: Kako dalje?

Posted on March 16, 2013

Konferencija u organizaciji CJP

Sarajevo 08.03.2013.

Parlamentarna skupština 

Zaključci i stavovi Centra za javno pravo

Konferencija je pokazala da je pitanje zasebnog javnopravnog tretmana Federacije BiH (Promjena Ustava F BiH bez izmjena ustavnih režima RS i BiH) u jednakoj mjeri i pravno i ekonomsko i politološko i socijalno-historijsko pitanje. Slijedi suma stavova koji se na osnovu referata i diskusije iz perspektive organizatora pokazuju kao poopćivi.

Zaključci se iz perspektive Centra za javno pravo (CJP) svode na sljedeće stavove:

1. Ustavna reforma F BiH je potrebna i ona se može provesti neovisno o reformi cijelog ustavnog prava BiH.

Fondacija CJP podržava «američku inicijativu» i napore da se ustavno pravo BiH djelimično reformira, separatnom reformom Ustava F BiH.

2. Ustavna reforma nije proces koji može biti okončan djelimičnom reformom Ustava F BiH. Zbog toga se u reformi Ustava F BiH moraju staviti jasne granice:

  • Integracija: Smislena je samo reforma koja vodi integraciji države. CJP ne podržava ustavne promjene koje bi prognostički ili konkretnim rješenjima vodile dezintegraciji zemlje.
  • Teritorijalni ustroj: Bez teritorijalne reorganizacije cijele zemlje nije moguće uspostaviti racionalnu regionalizaciju njenih entiteta. CJP smatra da je postojeći kantonalni ustroj teritorijalno neracionalan, ali ne podržava njegov preustroj u okvirima reforme Ustava F BiH. Razlog je brižljivo balansiranje etničkog sa teritorijalnim elementom – posebno u Srednjebosanskom i Hercegovačko-neretvanskom kantonu.
  • Centralizacija: Postoje područja čiju bi regulaciju bilo neophodno prenijeti sa sadašnjih kantona na F BiH. CJP podržava centralizaciju u području zdravstvenog i penzionog osiguranja, kao i u području obrazovanja, posebno visokoškolskog. CJP smatra da su opravdane ustavne promjene koje bi na nivou F BiH vodile centralizaciji ovih područja.

3. Ekonomija: Nema upotrebljivih ekonomskih pokazatelja o konkretnim uštedama i ekonomskim efektima koji bi pratili planirane izmjene Ustava F BiH. CJP skreće pažnju da ne postoje upotrebljive analize o stvarnim uštedama u području javne potrošnje koje bi se trebale postići izmjenom ustavnog prava F BiH. Argument ušteda je unešen u javni prostor kao samorazumljiva činjenica. Ekonomski pokazatelji, međutim, ne dokazuju njegovu valjanost.

4. Međunarodna zajednica: međunarodna zajednica je integralni dio ustavnog ustrojstva BiH i njena uloga mora biti podignuta na nivo aktivnog kreatora pozitivnog političkog ambijenta. On se sastoji u:

        – otklanjanju zapreka integraciji zemlje,

        – delegitimizaciji etničke podjele zemlje,

        – sprečavanje dejtonizacije F BiH i

        – uzimanju u obzir moralnih aspekata ustavnog uređenja BiH kao postupak obesnaženja realnih posljedica moralno neprihvatljivih radnji koje su dovele do postojećeg ustavnog rješenja.

CJP smatra da ignorisanje ovih činjenica može voditi destabilizaciji zemlje, uspostavljanju socijalnog haosa, bezakonja i, eventualno, do novog rata.

 

za CJP

prof. dr. Edin Šarčević

(predsjednik FCJP)

 

Podaci o konferenciji:

Na konferenciji je učestvovalo 58 osoba. Od toga 14 iz državnih institucija, 6 iz entitetskih i kantonalnih institucija, 11 iz akademske zajednice, 2 iz advokatskih i notarskih kancelarija, 15 iz nevladinog sektora, 4 saradnika CJP i 9 medijskih kuća.

Donirajte Fondaciji Centar za javno pravo

Upute za donaciju

Objave

  • Preporuka Ombudsmena za ljudska prava BiH u vezi sa žalbom Išerić Haruna
  • Federalna urbanističko-građevinska inspekcija i Federalna uprava za inspekcijske poslove kontinuirano krše zakone
  • Federalni vodni inspektor i Federalna uprava za inspekcijske poslove krše Zakon o inspekcijama F BiH i Zakon o vodama F BiH
  • Preporuka ombudsmena načelniku i Općinskom vijeću Općine Sanski Most u području primjene Zakona o pristupu informacijama
  • Donirajte Fondaciji Centar za javno pravo
©2025 FCJP | Design: Newspaperly WordPress Theme