Primjena rezultata opštih izbora zakazanih za septembar 2018. godine predmet je analize Petra Mrkonjića. Autor skreće pažnju na pravne posljedice nepostojanja pravila za izbor izaslanika u Dom naroda Parlamenta FBiH. Naglasak je na funkcioniranju pojedinih razina vlasti i institucija nakon izbora. Centralni dio analize se odnosi na obrazloženje ponuđenih rješenja za popunjavanje Doma naroda Parlamenta FBiH, odnosno na utvrđivanje najprihvatljivijeg rješenja koje će u procesnom i materijalnom smislu zadovoljiti test ustavnosti i zakonitosti. Analizirana je i odluka Ustavnog suda BiH u predmetu Ljubić. Autor dolazi do zaključka da se ona cjelovito može provesti samo izmjenama Izbornog zakona BiH i izmjenama ustavne strukture na razini FBiH i BiH. Neophodno je usuglašavanje niza propisa i izbornog zakonodavstva, zatim jasno razgraničenje u nadležnostima pojedinih razina vlasti kao i prilagođavanje ustavnih i zakonskih tekstova iznesenim shvaćanjima i tumačenjima Ustavnog suda BiH. Zaključak je da bilo kakve izmjene ustavne strukture u BiH nose i potrebu sveobuhvatne revizije ustavne strukture svih razina vlasti te podrazumijevaju primjenu i ostalih presuda i odluka poput Sejdić i Finci, Zornić, Pilav i Grada Mostara. Odluka u predmetu Ljubić može poslužiti kao katalizator ustavnih promjena u BiH. Analiza se može preuzeti ovdje.
(objavljeno 11. 07. 2018)